Beyaz Şapka SEO Kılavuzu

Beyaz Şapka SEO Kılavuzu

Merhaba, SEO yazılarına önem verme vakti geldi de geçiyor. Siteme işlerimden dolayı çok içerik giremesem de sık sık kontrol ediyorum, tekliflerinizi ve sorularınızı en kısa sürede yanıtlamaya çalışıyorum. İlk projelerimi hayata geçirmeye başladığımda siyah şapka seo olarak adlandırılan arama motorlarını kandırma amaçlı stratejileri çok fazla kullandım. Kimisi etkili oldu kimisi ise olmadı. Bu yüzden bu yazımda sizlere beyaz şapka seo kılavuzu hazırlamak istedim. Tabi ki ilerleyen süreçte siyah şapka seo nedir ve siyah şapka seo teknikleri hakında da bir yazı yazacağım 🙂 Bu kılavuz ile birlikte sitenizi Google’ın ilk sayfasına kuralları ihlal etmeden taşımak için ipuçları ve stratejilere yer vereceğim. İşlenecek çok konu var, uzun soluklu bir yazı olacak çayınızı, kahvenizi hazırlayın, hadi başlayıp hepsini bir bir ele alalım.

Anahtar Kelime Araştırması

Bu başlık altında sitemize ulaşmak isteyen kitlemizin aradığı anahtar kelimeleri nasıl bulacağımız üzerine duracağım. Anahtar kelimeleri seçerken ve bulurken kanıtlanmış bir kaç anahtar kelime stratejisinden bahsedeceğim.

Google Öneriler ile Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler Bulma

Google arama motorunun bir arama yapmaya başladığınızda önerilerde bulunduğunu hepimiz biliyoruz. Anahtar kelimelerinizi ararken Google’nın önerdiği anahtar kelimeleri not alabilirsiniz. Pek çoğumuz sitelerimize daha çok ziyaretçi çekmek için rekabetçi anahtar kelimeleri seçiyoruz. Google önerileri bir çoğumuz yazma zahmetinden kurtulmak için kullanıyoruz. Önerilen bu anahtar kelimeler gerçekten çok güzel hit getiren uzun kuyruklu anahtar kelimelerdir.

Rakiplerimizin Anahtar Kelimelerini Alma

Dürüst olalım mı? Hangimiz SEO işlemleri yaparken rakiplerini inceleyip anahtar kelimelerini araştırmıyor?

Rekabet etmek istediğiniz aramalarda iyi bir performans gösteren bir web sitesi belirleyin. Ardından Ahrefs, SEMrush gibi SEO araçlarını kullanarak rakiplerinizi analiz etme, anahtar kelimelerinin listesine ulaşma şansınız olacaktır.

Google Search Console’dan Yararlanın

Anahtar kelime bulmakta zorlanıyor musunuz? Gelin Google’ın bizlere sunduğu en keyifli anahtar kelime bulma yolunu sizlere anlatayım. Google Search Console’da kayıtlı olan mülkümüzün “Performans Raporu” sayfasına gidin.

Bu sayfa yüklendiğinde anahtar kelimelerin tıklama sayısına göre sıralanmış olduğunu göreceksiniz. Bu anahtar kelimeler sitelerinizin trafik aldığı anahtar kelimelerdir. Biz gösterim alıp trafik alamadığımız anahtar kelimelere yoğunlaşıcaz. Bu yüzden sıralamamızı gösterimlere göre yapalım.

Karşınıza harika bir anahtar kelime listesi çıkacaktır. Hepsini not alabilirsiniz. Siz farkında olmadan bu anahtar kelimelerde sıralamanız var demektir. Peki içerikler ile bunu desteklerseniz ne kadar kolay sıralama alacağınızı bir düşünün.

Çevrimiçi Topluluklardan Yararlanın

Aslına bakarsanız bu sürekli olarak yaptığımız bir şey. Reddit, Youtube, bir çok forumlarda insanlar sürekli olarak sohbet halindeler. Farkettiyseniz çevrimiçi bu tarz topluluklarda sürekli olarak soru sorulur ve yanıt aranız. İşte en sık sorulan sorulan bizim anahtar kelimelerimizi oluşturacak.

Çeşitli siteleri takip ederek anahtar kelimelerinizi genişletebilirsiniz.

İlgi Çekici İçerikler

Arama motoru optimizasyonu söz konusu ise içerik, kraldır. Sitenizde sürekli olarak ilgi çekici içerikler yayınladığınızda ne kadar SEO yapmasanız da Google gibi arama motorlarında üst sıralara doğru siteniz yol alır. İlgi çekici ve içerikler hazırlamak aslına bakarsanız oldukça kolay bir işlem. Gelin hep birlikte bunu nasıl yapacağımıza bakalım.

Uzun ve Detaylı İçerikler

Genel ve sıradan içerikler oluşturmaktan vazgeçin. (Bknz Para kazanmanın en kolay 5 yolu, iphone için 7 ipucu) Arama motorlarında sıralamalara yönelik 2019 yılı sonlarında yapılan bir çok çalışmada derinlemesine ve detaylı içeriklerin sıralamalarda daha iyi konumlarda olduğu sonucuna varıldı. Bir konu hakkında bir içerik oluşturucaksanız bunu konunun tamamını ele alarak yapmalısınız. Ben sitemde bir çok uzun soluklu yazıyı bir haftayı geçen sürelerde hazırlıyorum. Bazı yazılarımı yazarken yazacağım konuları unutmamak için çeşitli notlar alıyorum. Ama uzun soluklu yazılarım arama motorlarında genel olarak ilk 3 içerisinde yer alıyor.

Kullanıcının İsteklerini Karşılayan İçerikler

Google arama yapan kullanıcıların arama sonuçlarından memnun kalıp kalmadığını ölçen RankBrain adlı bir teknolojiden yararlanıyor. Bu teknoloji ile kullanıcıların sitelerde arama sonuçlarından istediklerini alıp alamadıklarını anlayarak siteleri tekrardan sıralıyor. Eğer kullanıcılar sitenizde içeriklerinizden memnun kalırlar ise Google gibi arama motorları sizi üst sıralara yerleştiriyor. İçeriklerinizi yazarken ya da yazdırırken ben böyle bir arama yapacak olsam ne okumak, nasıl bilgiler bulmak isterim olmalıdır. Siz bu yazıda beyaz şapka seo ipuçları bulmak istiyorsunuz. Ben de bir çok konu ile gereksiz terimleri açıklamadan sizlere direk yazmak için uğraşıyorum. İşleyiş aynen bu şekilde ilerlemeli.

Okunabilirlik

Yukarıda da bahsettiğim gibi Google kullanıcıların siteniz ile olan etkileşimini dikkatle izliyor ve yorumluyor. SEO konusunda en önemli faktörlerden bir tanesi de sitenizde kaldığı süredir. Sitenize giren kullanıcılar bir kaç saniye içinde sitenizden çıkıyorsa ( Google Analytics aracından Hemen Çıkma Oranınızı kontrol edebilirsiniz) ve Google bunu fark eder ise içeriklerinizin sıralamada gerilemesi an meselesidir.

Peki sitemize gelen kullanıcıları nasıl sitemizde tutacağız. İlk yapmamız gereken sitemizde yayınlayacağımız içeriklerde konuya doğrudan bir giriş yapmamız gerekiyor. Bunu yaptığınıza inanıyor iseniz içeriğinizin rahatlıkla okunabilmesi için büyük bir yazı tipi seçmelisiniz(14px ve üzeri). Uzun ve detaylı içerikler oluşturacak iseniz mutlaka sitemde gördüğünüz gibi bir içerikler tablosu ve bir çok başlık/ alt başlığa yer vermelisiniz. Paragraflarınızı olabildiğince kısa tutmaya özen göstermelisiniz.

Artık ilgi çekici ve okunabilir bir içerik yayınlayabiliriz. Sırada ise içeriklerimizde anahtar kelimelerimizi nasıl optimize edeceğimize değineceğim.

Sayfa İçi SEO (One-Page SEO)

Sayfalarınızı, içeriklerinizi oluştururken meta etiketlerini arama motorlarına uygun bir şekilde girmek yeterli mi sanıyorsunuz? Aşağıdaki alt başlıkları okuduktan sonra eminim bu sorunun yanıtını kendiniz vereceksiniz.

SEO Dostu Açıklayıcı URLler

Başta Google olmak üzere bir çok arama motoru içerikleriniz hakkında bilgi edinmek için sayfalarınızın URLlerinden yararlanmaktadır. Seo dostu açıklayıcı url kullanırken olabildiğince kısa ve anahtar kelimelere yer vermelisiniz.

Site İçi Bağlantılar

İç bağlantılar SEO açısından oldukça önemlidir. Neden mi? Çünkü

  • Google içeriklerinizi daha iyi anlamak için bu iç bağlantılardan faydalanmaktadır.
  • İç bağlantılar bağlantı verilen sayfalarda sıralama artışı sağlayabilmektedir.

Anahtar Kelime Kullanımı

Günümüzde arama motorları algoritmaları oldukça karmaşık bir şekilde işlemektedir. İlk projelerimi gerçekleştirirken içeriklerde olabildiğince çok anahtar kelimelere yer verirdim. Ama artık günümüzde anahtar kelimeleri içeriklerimde başlıklar dahil olmak üzere bir kaç kez kullanarak hedef anahtar kelimelerde sıralamada güzel bir yer alabiliyorum.

Resim Optimizasyonu ve Alt Etiketleri

Bir çok arama motoru resimlerinizi göremez. Resimleri listeme yaparlarken alt etiketlerindeki metinleri baz alırlar. Açıklayıcı alt etiketleri ve optimize edilmiş resimler ile arama motorları resimlerinizin genel konusu hakkında bilgi sahibi olabilirler.

SEO’da resim optimizasyonu ve alt etiketleri düzenlemeleri bir çok kullanıcıya karmaşık gelse de aslında çok basit işlemlerdir.

Link İnşası

Şüphesiz ki sitemizi arama sonuçlarında en üst sıralarda görmek için bağlantılara mutlaka ihtiyaç vardır. Şimdi sizlere siyah şapka seo stratejilerine başvurmadan beyaz şapka seo stratejilerine uygun bağlantılar geliştirebileceğinizden bahsedeceğim.

Gökdelen Tekniği / Skyscrapper Technique

Brian Dean isimli bir vatandaşın 2015 yıllarında bulduğu bir tekniktir. Ufak bir başarı oranına sahip olsa da beklenilenden çok daha yüksek derecede etkiler göstererek 2 haftalık süreç içerisinde organik trafiği ikiye katlayabilmektedir.

Gökdelen taktiği çok sayıda backlink içeren sizin anahtar kelimeleriniz ile alakalı içerikler bulup, bu içeriklerden daha iyi bir içerik oluşturmanız üzerine kurulmuştur. Orijinal içeriğe bağlantı verenlerden bunun yerine sizin daha üstün içeriğinize bağlantı vermelerini isteyerek backlink kaynağınızı oluşturabilirsiniz. Kısaca yapmanız gereken şey en uzun gökdeleni bulmak ve bu gökdelenin üzerine katlar çıkmak olacaktır.

Bozuk Bağlantıları Kullanın

Linkleri hep parayla alacak değiliz değil mi? Bu taktik site sahipleri tarafından pek olumlu karşılaşılmasa da yine de işinizi görecektir.

İlk önce internette bağlantı almak istediğiniz sayfaları not alın. Ardından bağlantı almak istediğiniz sayfaları Check My Links tarzı araçlarla bozuk bağlantılar olup olmadığını kontrol ettirin. Eğer kırık bir link var ise bu linki değiştirebilecek bir sayfanız ile değiştirmesini önerebilirsiniz.

Misafir Yazarlık

İçeriklerinizi yayınlayarak link alabileceğiniz konuk yazar kabul eden siteler mutlaka vardır. Site sizin kategoriniz ile alakalı olmasa bile misafir yazar olarak içeriklerinizi yayınlayabilir ve kendi sitelerinize link alabilirsiniz. Ya da tam tersi şekilde sitenizde kategorilerinize uygun şekilde konuk yazarlarınızın içeriklerini yayınlayabilirsiniz.

Burada değinmek istediğim bir konu var ki bu tarz bağlantılar spam içerik olarak değerlendirilip arama motorları tarafından cezalandırabilir bağlantı olarak değerlendirilebilmektedir.

Teknik SEO

Sitenizde teknik seo konusunda optimize etmeniz için kodlama bilginizin olması gerekmiyor. Fakat bu işlemler sitenizin tüm seo çalışmalarını tamamlamanızı sağlayabilirken tüm çalışmalarınızı da bozabilir.

Site Yüklenme Sürenizi Minimuma İndirin

Google, algoritmaları konusunda kapalı bir kutu olsa da sürekli dile getirilen bir konu var: Sitenin yüklenme hızı çok önemlidir.

Eğer siteniz wordpress ise WordPress site hızlandırma ile ilgili yazdığım yazıdan yararlanabilirsiniz.

Site Mimarisi

Web sitenizde bir kaç sayfa var ise bu durum çok da önemli bir faktör değildir. Sayfa sayınız, içerikleriniz arttıkça site mimariniz önemli bir hal almaktadır.

Peki ne demek site mimarisi? Site mimarisinde amaç bir sayfadan sitemizdeki içeriklere gitmek için 2-4 tıklama ile yapılabilmesini amaçlamalıdır. Site içeriklerinizi, sayfalarınızı ilişkilendirme işlemlerinde yardımcı olur. İyi bir site mimarisi arama sonuçlarında her sayfanızın sıralamasını değiştirebilir.

Sitenizdeki hataları Google Search Console

Sitenizdeki hataları Google Search Console> Dizin Kapsamı Raporu ile görüntüleyebilir ve bunları düzeltmek için adımlar atabilirsiniz.

Mobil Uyumlu Siteniz Olsun

Google araçlarını kullanıyorsanız farketmişsinizdir ki Mobil ve Masaüstü olarak ayırımlar bir çok araçlarında mevcut.

Mobil cihazlarda internet kullanımı ile bir çok arama artık mobil cihazlardan yapılıyor. Siz de sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını Mobil Uyumluluk Testi vb araçlar ile test edebilir, mobil kullanıcı dostu bir tasarıma sahip olduğunuzdan emin olabilirsiniz.

Beyaz sapka seo ile ilgili rehber niteliğinde bir yazı olduğunu düşünüyorum. Sizlerin de bu yazıda aklınıza takılan ve ya eklememi istediğiniz maddeler var ise yorum kısmından iletebilirsiniz.

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir