FatihGirgiç

Etbis Kaydı Nasıl Yapılır?

E-Ticaret Siteleri için Etbis Kaydı Nasıl Yapılır?

Ülkemizde çıkan son yasaya göre e-ticaret siteleri için etbis kaydı zorunlu hale getirildi. Etbis, internet üzerinden satış yapan firmaların ve ya kişilerin kayıtlı olması gerektiği Elektronik Ticaret Bilgi Platformu’dur.E-Devlet ile işbirliği mevcuttur. Ayrıca aşağıda verdiğim linkten gerekli açıklamaları bulabilirsiniz.

https://www.eticaret.gov.tr/App/Site/AnnouncementDetail

Resmi yayınlanan yazıya göre 1.12.2017 tarihi itibari ile faaliyette olan hizmet sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcılar bu hizmete kayıt olmakla yükümlü hale gelmiştir.Ayrıca ülke sınırlarını aşan e-ticaret gerçekleştirilmesi halinde de ödeme yöntemi baz alınarak ticaretin yıllık hacmine ilişkin bildirim her yıl mart ayı sonuna kadar yapılmak zorunda olacaktır.

ETBİS Kaydı Nasıl Yapılır?

ETBİS Kayıt Linki:  https://www.eticaret.gov.tr/App/Site

Yukarıda adresini verdiğim siteye giderek gerekli adımları ister okuyabilir isterseniz yukarıdaki videodan yararlanarak etbis kaydı nasıl yapılır öğrenebilirsiniz.

1- Siteye gittiğinizde sağ üst tarafta bulunan “ETBİS GİRİŞ” butonuna tıklıyorsunuz. Karşınıza e-devlet giriş ekranı gelecektir. Sisteme giriş yaparak etbis.eticaret.gov.tr adresine bağlı uygulamaya giriş yapıyorsunuz. Sorunsuz bir şekilde giriş yaptıktan sonra aşağıdaki adımlara geçebilirsiniz.

2-Karşınıza gelen uygulama ekranından Genel sekmesine tıklayarak İşletme Bilgileri, İşletme Adı, Mersis No, Vergi No, Sınır ötesi ticaret var mı yok mu gibi bilgileri dolduruyoruz. Ardından Kaydet butonuna basarak ilerliyoruz.

3-Mal ve Hizmetler sekmesine gidip sektörünüze ve sattığınız ürünler, hizmetler hakkında gerekli kısımları dolduruyoruz ve tekrardan Kaydet butonuna basarak devam ediyoruz.

4-Ticaret Türü ve Ödeme sekmesine gidip Şirketinizin ticaret türü ve ödeme aldığınız kanalları belirtiyorsunuz. [vurgula renk=”kırmızı”]etbis kaydı[/vurgula] için Kaydet butonuna basarak devam ediyoruz.

5- Kep Adreslerinizi ve ya adresinizi Yeni Kayıt Ekle linkine tıklayarak eklemeniz gerekmektedir. Kep Adreslerinizi bildirip kaydediyoruz. Eğer kep adresinizi yok ise http://pttkep.gov.tr/nasil-basvuru-yapilir adresinden yardım alarak kep adresi için gerek Bireysel gerekse Kurumsal başvuru yapabilirsiniz.

6-Ödeme ve Elektronik Para sekmesinden Firma Adı, Yurtdışı Firma Adı, Üye işyeri numarası gibi bilgiler istenmektedir. İstenilen bilgileri doldurup sağ altta yer alan kaydet butonu ile kaydedip ilerliyoruz.

7-Etbis Kaydı nasıl yapılır anlatımımı okuyarak yapıyorsanız sıra geldi Lojistik sekmesine. Etbis Kaydından Lojistik kısmında çalıştığınız kargo firmasını Kurum Adı ve Üye İşyeri Numarası belirterek kaydet butonuna basıyoruz.

8- Alpyapı sağlayıcınız var ise bu altyapı sağlayıcınızı Yeni Kayıt Ekle diyerek eklemeniz gerekmektedir. Kurum Adı ve Üye İşyeri Numarası burada da istenmektedir. Bu bilgileri doldurduktan sorna etbis kaydı için bir sonraki adıma kaydet diyerek devam ediyoruz.

9-Bankalar sekmesinden Banka Adı, Yurtdışı Banka Adı, E-Ticaret kullanıyor mu gibi sorulara yanıt vermenizi isteyecektir. Yeni Kayıt Ekle butonuna bastıktan sonra etbis kaydı için bu soruları yanıtlayarak kaydet diyebilirsiniz.

10-Veritabanları kısmına gidip ülke ve şehir bilgilerini yazmanız gerekmektedir. Eğer bu bilgileri bilmiyorsanız Hosting firmanız ile görüşmeli ve ya destek iletisi oluşturarak öğrenebilirsiniz.

11- Depo ve Üretim Yeri sekmesinden depo ve üretim yerlerinize ait bilgileri Yeni kayıt ekle diyerek ekleyip kaydet diyoruz.

12- Kayıt ve Bildirim onayına gelerek etbis kaydı için verdiğimiz bilgileri kotrol edip onaylamamız gerekiyor.

 

E-Ticaret siteleri için Etbis kaydı nasıl yapılır sizlere sade bir dille anlatmaya çalıştım. Umarım yardım olabilmişimdir.

Bir önceki yazımız olan Paravan Blog Nedir? Paravan Blogların Seo İçin Önemi başlıklı makalemizde paravan blog ne işe yarar, paravan blog nedir ve paravan blog seo hakkında bilgiler verilmektedir.

Yorum Yap